4 روش ساده یادگیری آناتومی بدن انسان ( استخوان و عضلات )

4 روش ساده یادگیری آناتومی بدن انسان (استخوان ها و عضلات )

 

اگر شما یکی از دانشجویان رشته تربیت‌بدنی  مربی ورزشی، ماساژیست و یا در حوزه سلامتی انسان فعال  هستید ممکن است یادگیری آناتومی بدن انسان برای شما دشوار و یا فرار باشد و آن را تجربه کرده باشید.

در این مقاله قرار است به این موضوع یعنی چند راهکار طلایی و ساده  برای آموزش آناتومی عضلات  به شما آموزش دهیم تا به‌راحتی با اجرای این تکنیک‌ها هر عضله را به‌درستی نام، محل قرارگیری و حرکت آنها را در صفحات تشریحی آموزش ببینید!

 

در سال‌های گذشته فعالیت در حوزه سلامتی بدن انسان  یکی از حرفه‌های درآمدزا و لذت‌بخش در جامعه کنونی ما با رشد مطلوبی روبه‌رو شد و برای اینکه بتواند جایگاه خود را تثبیت و پایدار کند تا در کنار افراد متخصص در حوزه پزشکی نیز  همراه شود و در جایگاه واقعی خود در ایران قرار بگیرد نیاز است که افراد در این حرفه از آناتومی عضلات و استخوان‌ها اطلاعات کسب کنند.

 

طبق بررسی‌های به‌عمل‌آمده که قرار است در این مقاله آن‌ها را یاد بگیریم، بنام‌ترین مدرسین تکنیک‌هایی برای آموزش آناتومی آسان  دارند که باعث می‌شود یادگیر آناتومی آسان و لذت‌بخش باشد.

 

روش‌های یادگیری آناتومی آسان باعث می‌شود شما بتوانید به‌راحتی روی عضلات اثر بگذارید و در روند رفع خستگی‌های جسمانی و روانی مؤثر باشید و با آموزش  از این طریق به هنرآموزانتان کمک خواهید کرد تا مؤثرتر در روند ارائه و همکاری با جامعه پزشکان عمل کنند.

 

روش اول: یادگیری جایگاه عضله در بدن

عضلات با درنظرگرفتن محل قرارگیری یک پسوند به خود می‌گیرند؛ مانند عضله راست رانی یا رکتوس فموریس که در اینجا می‌بینید به دلیل قرارگیری این عضله بر روی استخوان ران کلمه فمور (استخوان ران) را در ادامه کلمه رکتوس دارد.

روش دوم: پالپیشن یا لمس‌کردن

در این تمرین ما هر عضله به‌صورت جدا کنه و یا همپوش می‌توانیم مورد بررسی انجام دهیم؛ مثلاً اگر از شما بخواهم همین حالا دستتان را در قسمت کناری گردن زیر گوشتان بگذارید و به سمت پایین یعنی استخوان ترقوه و شانه حرکت دهید عضله جناغ چنبری پستانی یا   scm را لمس کنید به شما کمک می‌کند تا یک زائده را مهم را شناسایی کنید.

 

قبل اینکه به روش بعدی بپردازیم باید یادآوری کنم روش آموزش آناتومی آسان نیازمند تمرین و اجراست اگر می‌خواهید در حرفه خود مؤثر باشید از این روش استفاده کنید تا بتوانید با شناخت به‌خوبی عضلات هم در جایگاه مدرس هنرآموز درست را تربیت کنید و هم به‌سلامتی جامعه کمک کنید یا اگر علاقه‌مند به آموزش آناتومی هستید بهتر آن را درک کنید .

 

روش سوم: نقاشی عضلات

تصویرسازی یکی از مؤثرترین تمرینات برای رسیدن خواسته‌های ما است، مثلاً وقتی من صحبت از دریا می‌کنم شما در ذهنتان موج و صدای دریا را تجسم می‌کنید این تکنیک یکی از برترین تکنیک‌ها برای یادگیری آناتومی است که می‌توانیم به‌صورت آسان در ذهن خود و یا هنرآموزی که به‌صورت تمرین در منزل از این تکنیک استفاده می‌کند نهادینه کنیم

این تکنیک به این شکل است که آموزش‌گیرنده باید به نقاشی هر عضله و محل اتصال آنها و نوشتن واژه‌های تخصصی بر روی کاغذ بپردازد.

 

روش چهارم: نرم افزارهای سه‌بعدی

در عصر امروزی اپلیکیشن‌ها به سمت‌وسوی نیاز ما در حال حرکت هستند و یکی از کاربردی‌ترین نرم‌افزار برای آموزش آناتومی نرم‌افزارهای آموزش آناتومی به‌صورت آسان است که به‌صورت سه‌بعدی می‌توانید از زوایای مختلف شکل عضله، محل اتصال آن و حرکات آن عضله را به‌صورت ایزوله و یا حتی همراه با عضلات دیگر در زمان حرکت بررسی کنید.

 

 

نتیجه‌گیری:

روش‌های بیشتری نیز برای یادگیری آناتومی بدن انسان مخصوصاً عضلات و استخوان‌ها وجود دارند؛ اما در این مقاله سعی کردیم ساده‌ترین راه‌های آموزش آناتومی بدن انسان را بیان کنیم توجه داشته باشید که برای آموزش بهتر آناتومی چه به‌عنوان آموزش‌گیرنده، چه آموزش‌دهنده نیاز به تفسیر آناتومی دارید و تفسیرکننده آناتومی بدن انسان مخصوصاً عضلات و استخوان‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین راه‌های یادگیری آناتومی بدن انسان را فرابگیرید.

 

سؤالات متداول

چرا باید آناتومی را یاد بگیرم؟

به‌عنوان فردی که در حوزه سلامتی در یک جایگاه به‌عنوان مربی ورزشی، ماساژیست و یا… فعالیت دارید موظف هستید حداقل آناتومی استخوان‌ها و عضلات را به‌خوبی یاد بگیرید؛ زیرا اولین مسیر برای پیشرفت شما و روند روبه‌جلو شما در دوره‌های پیشرفته‌تر است.

یادگیری آناتومی چه کمکی به من می‌کند؟

یادگیری آناتومی بدن انسان مخصوصاً عضلات و استخوان‌ها به ما کمک می‌کند که در مراحل مختلف کار چه تمرین و چه ماساژ و… بتوانیم بهترین عملکرد را داشته باشیم همچنین در شناسایی آسیب‌های اسکلتی کمک شایانی به ما خواهد کرد .

 

 

 

 

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!

آناتومی آرنج همراه با عکس و ویدئو

آنچه در این پست میخوانید مجموعه آرنج از سه استخوان تشکیل شده است: استخوان‌های آرنج :تنه و انتهای دیستال رادیوستنه و…

بیشتر بخوانید
تمرینات فانکشنال

تمرینات فانکشنال

آنچه در این پست میخوانید تعریف علمی فانکشنال از دو مرحله نشئت‌ گرفته است تمرینات فانکشنال برای انسانآنچه مردم می‌خواهند…

بیشتر بخوانید
ارزیابی اسکلتی، عضلانی توسط پزشک

مهمترین مؤلفه‌ها قبل از ارزیابی اسکلتی، عضلانی

آنچه در این پست میخوانید چگونگی دریافت اطلاعات مربوط به سبک زندگی مراجعسؤالات موجود در فرم ارزیابی اسکلتی، عضلانی در…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

برای ارسال نظر لطفا ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.